Eagles & Missiles (2012)
2 - 4 persone
60 - 60 min
14+
Nomi alternativi: Eagles & Missiles, Orły i Rakiety
Artisti: Rafau0142 Bagiu0144ski, Tomasz Tworek
Al momento questo prodotto non è disponibile presso nessun venditore.
Descrizione: Maciej Szopa's "Eagles and Missiles" is a "what-if" wargame, which allows the players to play out a hypothetical strike of the Union State of Belorussia and Russia on Poland in the near future. The game is mainly concerned on the air aspect of such a conflict. Land battles, naval operations and special forces are included, but serve mainly as a background of the air war.
The Polish player manages his squadrons and sends them against enemy troop concentrations with bombers and ground-attack aircraft, engages the enemy aicraft with his fighters, and decides about the use of his air-defence assets... hoping for the timely arrival of NATO squadrons coming to his aid.
The "Agresor" commands ground forces, supports them with his aircraft squadrons and tries to destroy the Polish airforce, or at least take out its airbases.
The idea behind Eagles and Missiles is based on scenarios being considered by the Polish staff and tested on big field war games such as: Anakonda and Dragon. Like in the real-world simulations the invasion is performed from three directions: the Baltic (naval invasion), Kaliningrad District and Belorussia. The main objective of the attack is the Polish "lifeline" of Upper Silesia, Warsaw and Gdansk.
Contents:
Rulebook in Polish and English
60 counters
3 decks of cards (Russian, Polish and world opinion / NATO reaction)
Playing board dipicting the territory of Poland and neighbouring countries
Playing time is 60-90 minutes
---
"Orły i Rakiety" autorstwa Macieja Szopy to pierwsza gra planszowa podejmująca temat współczesnej wojny na terytorium Polski. Nareszcie można będzie sprawdzić w praktyce jakie możliwości ma nasza armia i czy jest w stanie obronić kraj, a przynajmniej utrzymać jego część zanim do akcji wkroczą sojusznicy. Gra skupiona jest przede wszystkim na walkach lotniczych nad Polską. Walki lądowe, operacje morskie, a nawet działania wojsk specjalnych także nie zostały pominięte ale stanowią jedynie tło do właściwej rozgrywki.
Gracz polski zarządza eskadrami samolotów posyłając je do boju w celu powstrzymywania wrogich ugrupowań lądowych (bombowce i samoloty szturmowe), zwalczania eskadr lotniczych przeciwnika (myśliwce) a także decyduje o wykorzystaniu naziemnych środków obrony przeciwlotniczej. Ponadto decyduje o kierunkach uderzeń przybywających Polakom z odsieczą eskadr natowskich. "Agresor" dowodzi siłami naziemnymi atakującymi poszczególne terytoria naszego kraju, wspiera natarcia lotnictwem i stara się zlikwidować polskie eskadry lub przynajmniej pozbawić je dogodnych lotnisk.
Pomysł gry opiera się na scenariuszach rozpatrywanych w polskich sztabach i trenowanych na poligonach, na wielkich ćwiczeniach polowych: Anakonda czy Dragon. Tak jak podczas prawdziwych symulacji uderzenia na Polskę są wyprowadzane z Bałtyku (desant), Okręgu Kaliningradzkiego i Białorusi, a głównym celem jest tak zwana polska "linia życia": Górny Śląsk, Warszawa i Trójmiasto.
Zawartość pudełka:
Instrukcja (dwujęzyczna),
zestaw 60 żetonów,
3 talie kart (rosyjska, polska i reakcji opinii publicznej oraz NATO),
duża (70 na 50 centymetrów) plansza przedstawiająca Polskę i kraje ościenne.
Czas rozgrywki to około 60-90 minut.
The Polish player manages his squadrons and sends them against enemy troop concentrations with bombers and ground-attack aircraft, engages the enemy aicraft with his fighters, and decides about the use of his air-defence assets... hoping for the timely arrival of NATO squadrons coming to his aid.
The "Agresor" commands ground forces, supports them with his aircraft squadrons and tries to destroy the Polish airforce, or at least take out its airbases.
The idea behind Eagles and Missiles is based on scenarios being considered by the Polish staff and tested on big field war games such as: Anakonda and Dragon. Like in the real-world simulations the invasion is performed from three directions: the Baltic (naval invasion), Kaliningrad District and Belorussia. The main objective of the attack is the Polish "lifeline" of Upper Silesia, Warsaw and Gdansk.
Contents:
Rulebook in Polish and English
60 counters
3 decks of cards (Russian, Polish and world opinion / NATO reaction)
Playing board dipicting the territory of Poland and neighbouring countries
Playing time is 60-90 minutes
---
"Orły i Rakiety" autorstwa Macieja Szopy to pierwsza gra planszowa podejmująca temat współczesnej wojny na terytorium Polski. Nareszcie można będzie sprawdzić w praktyce jakie możliwości ma nasza armia i czy jest w stanie obronić kraj, a przynajmniej utrzymać jego część zanim do akcji wkroczą sojusznicy. Gra skupiona jest przede wszystkim na walkach lotniczych nad Polską. Walki lądowe, operacje morskie, a nawet działania wojsk specjalnych także nie zostały pominięte ale stanowią jedynie tło do właściwej rozgrywki.
Gracz polski zarządza eskadrami samolotów posyłając je do boju w celu powstrzymywania wrogich ugrupowań lądowych (bombowce i samoloty szturmowe), zwalczania eskadr lotniczych przeciwnika (myśliwce) a także decyduje o wykorzystaniu naziemnych środków obrony przeciwlotniczej. Ponadto decyduje o kierunkach uderzeń przybywających Polakom z odsieczą eskadr natowskich. "Agresor" dowodzi siłami naziemnymi atakującymi poszczególne terytoria naszego kraju, wspiera natarcia lotnictwem i stara się zlikwidować polskie eskadry lub przynajmniej pozbawić je dogodnych lotnisk.
Pomysł gry opiera się na scenariuszach rozpatrywanych w polskich sztabach i trenowanych na poligonach, na wielkich ćwiczeniach polowych: Anakonda czy Dragon. Tak jak podczas prawdziwych symulacji uderzenia na Polskę są wyprowadzane z Bałtyku (desant), Okręgu Kaliningradzkiego i Białorusi, a głównym celem jest tak zwana polska "linia życia": Górny Śląsk, Warszawa i Trójmiasto.
Zawartość pudełka:
Instrukcja (dwujęzyczna),
zestaw 60 żetonów,
3 talie kart (rosyjska, polska i reakcji opinii publicznej oraz NATO),
duża (70 na 50 centymetrów) plansza przedstawiająca Polskę i kraje ościenne.
Czas rozgrywki to około 60-90 minut.